مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

رئیس صنعت هوانوردی از Greta Thunberg و جنبش «شرمساری از پرواز» انتقاد می کند

رئیس صنعت هوانوردی از Greta Thunberg و جنبش «شرمساری از پرواز» انتقاد می کند

رئیس صنعت هوانوردی از Greta Thunberg و جنبش «شرمساری از پرواز» انتقاد می کند

Capture 15 - رئیس صنعت هوانوردی از Greta Thunberg و جنبش «شرمساری از پرواز»  انتقاد می کند
الکساندر دو ژونیاک (نفر دوم از سمت راست) مدیرعامل انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (IATA) است.

به گفته رئیس انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (IATA)، صنعت هوانوردی در حال برنامه‌ریزی برای مقابله با جنبش “شرمساری از پرواز” و Greta Thunberg است.

مدیرعامل IATA الکساندر دو ژونیاک گفت که Thunberg تاثیرات زیست محیطی پرواز را در اولویت قرار داده است، اما او معتقد است که او به‌طور ناعادلانه‌ای هوانوردی را هدف قرار می‌دهد، در حالی که این صنعت بیش از 2 درصد از انتشار گازهای CO2 جهانی را تولید می‌کند.

وی به خبرنگار ما گفت: “ما تنها آلاینده این سیاره نیستیم و این موضوع را به‌صورت مستقیم، گسترده و جدی مورد بررسی قرار داده‌ایم.” او گفت که پیام Thunberg به دنیایی منجر می شود که مردم قادر به ارتباط نخواهند بود. “همه در دهکده کوچک خود، پشت دیوارهایشان باقی می‌مانند,” او گفت. “این یک حرکت به عقب است، تقریباً یک قرن پیش.”

دو ژونیاک گفت که او دوست دارد با Thunberg دیدار کند و اظهار داشت که او درباره توانایی این صنعت برای یافتن راه‌حل‌ها بسیار بدبین است. “من می‌خواهم به او بگویم که هدف ما این است که بیشتر پرواز کنیم و کمتر آلودگی ایجاد کنیم,” او گفت. نماینده Thunberg گفته که او قادر به پاسخگویی به اظهارات دو ژونیاک نیست.

IATA، که بدنه تجاری نماینده خطوط هوایی جهان است، با دیگران در صنعت هوانوردی همکاری خواهد کرد تا در سال 2020 کمپینی را به منظور اطمینان بخشی به افرادی که به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی در مورد پرواز مردد هستند، راه‌اندازی کند.

نشانه‌هایی وجود دارد که جنبش Flygskam (شرمساری از پرواز) که در سوئد آغاز شده است، ممکن است پروازها در سوئد و هلند را کاهش داده باشد، به طوری که انتشار گازهای گلخانه‌ای هوانوردی در هر دو کشور بین ژانویه و ژوئن کاهش یافته است.

این صنعت بر روی 40 درصد از مسافرانی که درباره تأثیرات زیست محیطی پروازهایشان نگران هستند، تمرکز می‌کند، نه کسانی که قبلاً پرواز را متوقف کرده‌اند یا به هر حال پرواز خواهند کرد. دو ژونیاک اضافه کرد که این افراد باید از تلاش‌های خطوط هوایی برای کاهش نیمی از انتشار خالص تا سال 2050 اطمینان حاصل کنند. “آنها نباید نگران پرواز بیشتر باشند.”

IATA اعلام نمی‌کند که چقدر برای این کمپین هزینه خواهد کرد، اما دو ژونیاک آن را یک “برنامه پر اهمیت” نامید.

خطوط هوایی روی سوخت‌های هوانوردی پایدار، مانند سوخت جت ساخته شده از ضایعات، به عنوان راهی برای کاهش انتشار گازها حساب می‌کنند. اما دو ژونیاک گفت که این گونه سوخت‌ها هنوز بسیار پرهزینه هستند و دولت‌ها باید مشوق استفاده از این سوخت ها باشند.

او گفت تا استفاده از هواپیماهای بزرگ با نیروی برق هنوز حداقل 15 تا 20 سال فاصله دارند. او گفت :”استفاده از برق نیازمند یک پیشرفت چشمگیر در باتری‌ها است,”.

دو ژونیاک، که پیشتر مدیرعامل ایر فرانس بود، گفت که درباره تغییرات آب و هوایی و تأثیر CO2 انسانی تردید دارد. او گفت “نه به این دلیل که تغییرات آب و هوایی را انکار می‌کنم، بلکه به این دلیل که فکر می‌کنم اولویت‌های مهمتری مثل آلودگی هوا، خاک و آب وجود دارد.”

با این حال، او همچنین گفت: “من هرگز به‌طور کامل از نظر علمی متقاعد نشده‌ام که CO2 عنصر کلیدی برای تغییرات آب و هوایی است. گازهای دیگر و علل دیگری نیز وجود دارند.” دو ژونیاک در مورد این فرضیه توضیح بیشتری نداد.

اندرو مورفی از NGO Transport & Environment مستقر در بروکسل می‌گوید:” صنعت هوانوردی نیاز به عملکرد بهتری دارد. آقای دو ژونیاک دوست ندارد حقایق سخت را از دوشیزه Thunberg بشنود، اما انتشار گازهای هوانوردی در حال افزایش است و هواپیماهای الکتریکی دهه‌ها فاصله دارند”.

آدام وان در یک جلسه در ژنو، سوئیس با الکساندر دو ژونیاک گفتگو کرد. هزینه سفر و اقامت او توسط IATA پرداخت شد.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *