مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

حقوق خلبانان هواپیمایی

حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

در این مطلب، به بررسی حقوق خلبانان هواپیمایی در سال 2024 خواهیم پرداخت.

تقریباً همه خلبانان به دلیل عشق به پرواز این حرفه را انتخاب می‌کنند، اما حقوق بالاتر از میانگین خلبانان یک پاداش خوب برای آنها است.

اما اگر در حال فکر کردن به خلبان شدن هستید، احتمالاً می‌پرسید: “خلبانان هواپیمایی چقدر درآمد دارند؟” در این مطلب، شما می فهمید که حقوق یک خلبان چقدر است و خواهید دانست که به عنوان یک خلبان هواپیمایی تجاری چقدر می‌توانید درآمد کسب کنید.

حقوق خلبانان هواپیمایی

در حال حاضر یکی از بهترین زمان‌ها در تاریخ برای خلبان شدن است. حقوق خلبانان سال به سال افزایش می‌یابد زیرا تعداد بیشتری از مردم در حال پرواز هستند و تعداد کمتری وارد این شغل می‌شوند.

فرقی نمی کند که هنوز در دبیرستان و در حال انتخاب یک شغل آینده باشید و یا در مراحل بعدی زندگی به فکر تغییر شغل باشید، حرفه خلبانی هواپیمایی ممکن است گزینه‌ای عالی برای شما باشد.

1 6 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

خلبانان چگونه حقوق می‌گیرند؟

خلبانان هواپیمایی لزوماً حقوق سنتی دریافت نمی‌کنند.

 در عوض، خلبانان تجاری به ازای هر ساعت پرواز حقوق می گیرند. به این معنا که خلبان تنها زمانی که هواپیمایش در حال کار است، حقوق می‌گیرد.

حقوق یک خلبان با ضرب تعداد ساعات پرواز در نرخ ساعتی آنها محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، نرخ پرداخت سال اول برای یک کمک خلبان در Envoy  90 دلار در ساعت است. اگر خلبان در آن ماه 84 ساعت پرواز کند، 7560 دلار دریافت می‌کند.

علاوه بر این، خلبانان دستمزد روزانه دریافت می‌کنند. دستمزد روزانه پرداختی است که آنها برای زمان دوری از پایگاه خود دریافت می‌کنند و به منظور پوشش هزینه‌های غذا و سایر هزینه‌ها در طول سفر است. این معمولاً بین 1.50 تا 3 دلار در ساعت متغیر است.

بنابراین، اگر یک خلبان به مدت 15 ساعت از پایگاه دور باشد و دستمزد روزانه او 2.25 دلار باشد، 33.75 دلار دریافت خواهد کرد.

برای اطمینان از اینکه خلبانان بیش از حد کار نمی‌کنند، خلبانان هواپیمایی به 1000 ساعت پرواز در سال محدود می‌شوند.

 از ماه مه 2021، درآمد میانگین سالانه برای خلبانان هواپیمایی 202,180 دلار بود. اما اگر در حال تحقیق در مورد این شغل به عنوان یک حرفه احتمالی هستید، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

باید توجه داشته باشید که علاوه بر حقوق، مزایای دیگری نیز برای کار در خطوط هوایی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

عوامل تعیین‌کننده حقوق خلبانان هواپیمایی

مانند هر شغل دیگری، حقوق خلبانان هواپیمایی تجاری با توجه به عوامل مختلفی، متفاوت است.

هر شرکت هواپیمایی نرخ پرداخت خود را بر اساس قراردادهایی که امضا می‌کند تعیین می‌کند.

این نرخ‌ها ممکن است بر اساس ورودی‌های مختلفی از جمله سال‌های تجربه، کل ساعات پرواز، نوع هواپیما و البته شرکت مورد نظر تعیین شود.

سال‌های تجربه

یک عامل مهم در پاسخ به سوال “خلبانان هواپیمایی چقدر درآمد دارند” سال‌های تجربه آنهاست.

سال‌های تجربه پرواز یک عامل کلیدی در استخدام تمامی خلبانان تجاری، نه فقط خلبانان خطوط هوایی است.

در خطوط هوایی، قراردادهایی وجود دارد که نرخ ساعتی حقوق خلبانان را تعیین می‌کند.

 این‌ها بر اساس مدت زمانی است که آنها در آن شرکت کمک خلبان یا کاپیتان بوده‌اند. در اکثر این قراردادها، حقوق یا نرخ ساعتی خلبان با هر سال تجربه در آن شرکت افزایش می‌یابد.

در مقایسه با سایر فرصت‌های شغلی خلبانی خطوط هوایی تجاری، تجربه می‌تواند میزان حقوق پیشنهادی را تعیین کند.

Screenshot 2024 07 02 003857 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

ساعات پرواز کل

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، حقوق خلبانان به صورت ساعتی پرداخت می‌شود، به طور خاص برای هر ساعت پرواز

بنابراین اگر خلبانانی که برنامه‌های ماهانه با زمان پرواز بالاتری دارند، حقوق بیشتری دریافت ‌کنند، منطقی است .

نوع هواپیما

شرکت‌های هواپیمایی به خلبانان خود نرخ‌های ساعتی متفاوتی بسته به نوع هواپیمایی که هدایت می‌کنند، پرداخت می‌کنند. به طور کلی، هرچه هواپیما بزرگتر باشد، نرخ ساعتی بالاتر است.

در سال 2022، حقوق یک کمک خلبان در شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز برای بوئینگ 737 با 3 سال تجربه، 161 دلار در ساعت بود، در حالی که یک کمک خلبان در بوئینگ 777 با 3 سال تجربه، 198 دلار در ساعت درآمد داشت.

شما می‌توانید برنامه ماهانه ساعات پرواز خود و هواپیمایی که هدایت می‌کنید را بر اساس شماره ارشدیت خود انتخاب کنید (که یک جنبه اساسی از خلبانی هواپیمایی است، همان‌طور که در سایر پست‌های وبلاگ به آن پرداخته‌ایم.)

 با بهبود شماره ارشدیت خود، در انتخاب هواپیما و برنامه پرواز خود اختیار بیشتری دارید.

نحوه محاسبه حقوق خلبانان در اینجا

تمام حقوق خلبانان ذکر شده در این صفحه بر اساس چند جزئیات مهم است.

به دلیل نرخ متغیر پرداخت خلبانان، ارائه یک تخمین دقیق از میزان درآمد شما به عنوان یک خلبان خطوط هوایی دشوار است.

 تمام حقوق ذکر شده در اینجا با فرض 75 ساعت پرواز در ماه یا 900 ساعت در سال است. بسیاری از خلبانان بیش از این مقدار پرواز خواهند کرد.

حقوق ذکر شده در اینجا همچنین شامل هیچ‌گونه دستمزد روزانه که خلبان در طول سال دریافت می‌کند نمی‌شود، که می‌تواند به بیش از 7,000 دلار در سال برسد.

حقوق خلبانان هواپیمایی

حقوق کاپیتان در خطوط هوایی اصلی

توجه داشته باشید که حقوق خطوط هوایی به طور منظم تغییر می‌کند.

 حقوق یک خلبان تجاری بسته به هواپیمایی که هدایت می‌کند متفاوت خواهد بود. در صورت امکان، هواپیمای مربوط به حقوق ذکر شده را ذکر کرده‌ایم.

 در اینجا حقوق خلبانان بر اساس خطوط هوایی برای کاپیتان‌ها با فرض 80 ساعت در ماه آورده شده است:

3 1 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

حقوق کمک خلبانان در خطوط هوایی اصلی

اکثر خطوط هوایی اصلی، کمک خلبانان را از خطوط هوایی منطقه‌ای استخدام می‌کنند. همان‌طور که می‌بینید، این حقوق‌ها در ابتدا نسبتاً پایین شروع می‌شوند و در بسیاری از موارد، از حقوق کاپیتان در خطوط هوایی منطقه‌ای کمتر هستند. بنابراین، خلبانانی که به خطوط هوایی اصلی منتقل می‌شوند، ممکن است با کاهش جزئی حقوق مواجه شوند.

 در سال 2023، بسیاری از خطوط هوایی اصلی قراردادهای جدیدی با خلبانان خود نوشتند. اعداد تخمینی زیر با استفاده از این مقیاس‌های حقوق جدید و با فرض 80 ساعت پرواز در ماه به‌روزرسانی شده‌اند.

4 2 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

حقوق خلبانان ذکر شده در بالا شامل پاداش‌های امضای قرارداد، دستمزد روزانه، تقسیم سود، سفرهای انگیزشی یا سایر مزایایی که باعث افزایش جبران کلی می‌شوند، نمی‌باشد.

نمونه‌ای از حقوق خلبانان هواپیمایی برای خطوط هوایی منطقه‌ای

خلبانان جدید هواپیمایی کار خود را در خطوط هوایی منطقه‌ای آغاز می‌کنند. حقوق خلبانان خطوط هوایی منطقه‌ای کمتر از خطوط هوایی اصلی است اما بیشتر خلبانان تنها چند سال در یک خط هوایی منطقه‌ای می‌مانند. در اینجا نمونه‌هایی از حقوق خلبانان خطوط هوایی منطقه‌ای بر اساس شرکت هواپیمایی آورده شده است.

حقوق کاپیتان‌های خطوط هوایی منطقه‌ای

5 1 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

حقوق کمک خلبانان در خطوط هوایی منطقه‌ای

تعداد کمی از خلبانان به مدت طولانی به عنوان کمک خلبان در خطوط هوایی منطقه‌ای باقی می‌مانند.

 بیشتر آنها طی چند سال کاپیتان یک خط هوایی منطقه‌ای می‌شوند و سپس از آنجا به یک خط هوایی اصلی منتقل می‌شوند. به همین دلیل، برخی از حقوق خلبانان تجاری برای سال پنجم و بعد از آن ذکر نشده است.

6 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

حقوق خلبانان هواپیمایی به ازای هر پرواز

همان‌طور که قبلاً توضیح دادم، خلبانان هواپیمایی به ازای هر ساعت پرواز حقوق می گیرند. بنابراین پاسخ به این سوال که “خلبانان به ازای هر پرواز چقدر درآمد دارند” نسبتاً ساده است.

 اگر موتور هواپیما روشن باشد، خلبان در حال دریافت حقوق است. بنابراین اگر آنها یک پرواز 3.5 ساعته داشته باشند و نرخ فعلی آنها 137 دلار در ساعت باشد، حقوق آنها برای آن پرواز 479.50 دلار خواهد بود.

 این یک نسخه نسبتاً ساده شده است، اما زمانی که یک خلبان در سفر است، معمولاً در طی چند روز چندین پرواز خواهد داشت و علاوه بر آن دستمزد روزانه نیز دریافت خواهد کرد. بنابراین به طور کلی می‌توانید طول پرواز را در نرخ ساعتی ضرب کنید تا حقوق آن پرواز را بدست آورید.

 با این حال، این فقط برای پروازهای عادی آنها است. مواردی وجود دارد که خطوط هوایی نیاز دارند که خلبانان پروازهای اضافی انجام دهند، بنابراین به آنها پیشنهاد پرداخت 1.5 برابر، 2 برابر یا حتی 3 برابر برای یک پرواز خاص می‌دهند. که این بدان معناست که یک خلبان می‌تواند برای یک پرواز خاص درآمد بسیار بیشتری کسب کند.

حقوق خلبان به ازای هر ماه

در زیر تخمین‌هایی از میزان حقوقی که می‌توانید به عنوان حقوق ماهانه یک خلبان هواپیمایی انتظار داشته باشید، آورده شده است. ما قبلاً بحث کرده‌ایم که خلبانان حقوق سنتی دریافت نمی‌کنند، اما میتوانید دوباره آن بخش را بخوانید.

یک کمک خلبان در یک خط هوایی منطقه‌ای که تازه شروع به کار کرده است، می‌تواند در طی چند سال اول خود انتظار داشته باشد که بین 6,000 تا 8,000 دلار در ماه (قبل از مالیات) درآمد داشته باشد.

یک کاپیتان در یک خط هوایی منطقه‌ای می‌تواند حدود 11,000 تا 15,000 دلار در ماه (قبل از مالیات) درآمد داشته باشد.

خلبانان خطوط هوایی اصلی به طور قابل توجهی بیشتر درآمد دارند. کمک خلبانان در خطوط هوایی اصلی حدود 10,000 تا 18,000 دلار در ماه درآمد دارند، در حالی که کاپیتان‌ها در سال اول به راحتی بیش از 20,000 دلار در ماه درآمد خواهند داشت.

کاپیتان‌های باتجربه در شرکت‌های بزرگ مانند دلتا یا امریکن ایرلاینز گزارش شده است که بین 30,000 تا 40,000 دلار در ماه درآمد دارند.

Capture 14 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

آیا خلبانان هواپیمایی پاداش امضای قرارداد دریافت می‌کنند؟

در حال حاضر، بیشتر خطوط هوایی منطقه‌ای برای جذب خلبانان تجاری به دلیل کمبود خلبانان، پاداش امضای قرارداد ارائه می‌دهند. پاداش‌ها بسته به تجربه خلبان ممکن است متفاوت باشد.

 ما پاداش‌هایی از 5,000 دلار تا بیش از 15,000 دلار دیده‌ایم.

 به عنوان مثال، اگر شما قبلاً دارای گواهینامه تایپ برای یکی از هواپیماهایی که هدایت می‌کنید باشید، شرکت هواپیمایی ممکن است پاداش امضای بزرگتری به شما بدهد زیرا نیازی به صرف هزینه زیاد برای آموزش شما ندارند.

 بسیاری از خطوط هوایی نیز به کاپیتان‌هایی که به آنها می‌پیوندند، پاداش ارائه می‌دهند.

پاداش‌های فعلی خطوط هوایی در سال 2023

یکی دیگر از عواملی که در پاسخ به سوال “خلبانان چقدر درآمد دارند” نقش دارد، پاداش‌ها است. وقتی خطوط هوایی می‌خواهند خلبانان بیشتری جذب کنند، پاداش‌های خاصی بر اساس نوع خلبانانی که نیاز دارند، ارائه می‌دهند.

  • هواپیمایی Endeavor: یک پاداش تکمیل آموزش 10,000 دلاری ارائه می‌دهد.
  • هواپیمایی Envoy : به عنوان یک شرکت وابسته به امریکن ایرلاینز، بیش از 150,000 دلار در بسته پاداش خود برای کسانی که واجد شرایط هستند، ارائه می‌دهد. این شامل یک پاداش امضای 15,000 دلاری برای تمامی خلبانان جدید، یک پاداش 30,000 دلاری برای کسانی که به کاپیتان ارتقاء می‌یابند، یک پاداش 70,000 دلاری برای انتقال به امریکن ایرلاینز و یک پاداش اضافی 50,000 دلاری که در هنگام انتقال پرداخت می‌شود، است که به صورت پراکنده با ساعات واجد شرایط در طول دو سال کسب می‌شود. علاوه بر این‌ها، Envoy یک پاداش 10,000 دلاری برای ورود نزدیک به کاپیتانی، یک پاداش 7,500 دلاری برای گواهینامه تایپ و یک پاداش 15,000 دلاری برای کاپیتان‌های ورود مستقیم ارائه می‌دهد.
  • هواپیمایی Horizon : برنامه آموزش خلبان دارد که در آن به خلبانان خصوصی 12,500 دلار کمک هزینه در حین آموزش ارائه می‌دهد. آنها همچنین یک پاداش استخدام جدید 5,000 تا 17,500 دلاری دارند که بسته به هواپیمایی که هدایت می‌کنید و تا 50,000 دلار پاداش برای خلبانان با تجربه است.
  • هواپیمایی Mesa : یک پاداش امضای 20,000 دلاری برای تمامی استخدام‌های جدید ارائه می‌دهد، با یک پاداش اضافی 10,000 دلاری برای تمامی موقعیت‌های شبیه‌ساز.
  • هواپیمایی Piedmont : به عنوان یک شرکت وابسته دیگر به امریکن ایرلاینز، همان پاداش‌های بیش از 150,000 دلاری را که Envoy ارائه می‌دهد، به خلبانان خود ارائه می‌دهد.
  • هواپیمایی PSA : به عنوان یکی دیگر از شرکت های وابسته به امریکن ایرلاینز، همان پاداش‌های Piedmont Airlines و Envoy Air را ارائه می‌دهد.

مزایای خلبانان هواپیمایی تجاری

خلبانان از مزایای زیادی علاوه بر حقوق بهره‌مند می‌شوند، به‌ویژه در زمانی که صنعت قوی باشد و خطوط هوایی برای جذب خلبانان واجد شرایط با یکدیگر رقابت می‌کنند.

سفر رایگان

بیشتر خطوط هوایی به خلبانان خود اجازه می‌دهند تا در پروازهایی که صندلی خالی دارند، به صورت رایگان سفر کنند، از جمله یک صندلی برای دوست یا یکی از اعضای خانواده.

بسیاری از خلبانان از این سفرهای رایگان برای گشت و گذار در جهان یا به سادگی برای دیدار با دوستان و خانواده به طور منظم استفاده می‌کنند.

دستمزد روزانه

خلبانان هواپیمایی علاوه بر حقوق خود، دستمزد روزانه بسیار جذابی دریافت می‌کنند. این مبلغ برای پوشش هزینه‌های شما در طول سفرها است. اغلب، این مبلغ بیشتر از میزان هزینه شماست و می‌تواند به درآمد سالانه شما اضافه شود.

مراقبت‌های بهداشتی و بیمه

برای رقابت با سایر خطوط هوایی، بیشتر شرکت‌ها مزایای بسیار جذابی برای مراقبت‌های بهداشتی و بیمه عمر برای خلبانان خود ارائه می‌دهند.

پاداش‌ها/تقسیم سود

در حالی که پاداش‌ها در هر کسب و کاری تضمین نمی‌شوند، در زمان‌های خوب، خطوط هوایی برای رقابت در استخدام علاوه بر حقوق خلبانان تجاری، پاداش امضای قرارداد ارائه می‌دهند.

برخی دیگر سالانه تقسیم سود بر اساس درآمد شرکت هواپیمایی و همچنین مبالغ توافق شده قراردادی ارائه می‌دهند.

آیا خلبانان هواپیمایی با دریافت اضافه کاری درآمد بیشتری دارند؟

یکی از آخرین ملاحظات در سوال “خلبانان چقدر درآمد دارند”، دریافت اضافه کاری است.

دریافت اضافه کاری در بسیاری از خطوط هوایی در دسترس است. هنگامی که یک شرکت هواپیمایی نیاز دارد که پروازی انجام شود، ممکن است از 100% تا 300% (یا بیشتر) پیشنهاد دهد تا خلبانان را برای انجام کار جذب کند.

در حال حاضر، این در سال 2022 یک پدیده بسیار رایج است. و با کمبود خلبان که به نظر نمی‌رسد به زودی پایان یابد، احتمالاً این روند برای سال‌های آینده ادامه خواهد داشت.

بنابراین، هنگام بررسی حقوق خلبانان ذکر شده در بالا، به یاد داشته باشید که این تمام درآمد شما نیست. درآمد شما با دریافت اضافه کاری می‌تواند به طور قابل توجهی بیشتر شود.

آیا خلبانان هواپیمایی عضو اتحادیه‌ ای هستند؟

بیشتر خلبانان هواپیمایی در ایالات متحده عضو اتحادیه‌ها هستند. این اتحادیه‌ها درباره حقوق و مزایای دیگر خلبانان مذاکره می‌کنند.

چندین اتحادیه بزرگ خلبانان هواپیمایی شامل انجمن خلبانان خطوط هوایی (ALPA) که نماینده خلبانان دلتا و یونایتد است، انجمن خلبانان متحد (APA) که نماینده خلبانان امریکن ایرلاینز است، و انجمن خلبانان خطوط هوایی ساوت‌وست (SWAPA) هستند.

حقوق خلبانان بین‌المللی در مقابل حقوق خلبانان در ایالات متحده

حقوق خلبانان تجاری در خطوط هوایی بزرگ خارج از ایالات متحده به طور کلی با حقوق ارائه شده توسط خطوط هوایی بزرگ در ایالات متحده رقابتی است.

خطوط هوایی در سراسر جهان با همان کمبود خلبان روبرو هستند. در حالی که الزامات فردی از کشوری به کشور دیگر برای تبدیل شدن به خلبان متفاوت است، حقوق‌ها در واقع بسیار مشابه هستند.

همان‌طور که در ایالات متحده، حقوق به نوع هواپیمایی که هدایت می‌کنید و تعداد سال‌هایی که پرواز کرده‌اید بستگی دارد. اگر در نظر دارید برای خطوط هوایی غیر آمریکایی به عنوان خلبان هواپیمایی کار کنید، باید به دقت محل‌های پایگاه آنها را در نظر بگیرید.

این محل‌ها تعیین می‌کند که در کجای جهان می‌توانید زندگی کنید.

تضمین حداقل پرداخت خلبانان

بیشتر خطوط هوایی به خلبانان خود یک تضمین حداقل ماهانه پرداخت می‌کنند. به این ترتیب، خلبانان می‌دانند که حتی اگر برخی از پروازهای آنها به دلیل شرایط جوی، نگهداری یا مسائل دیگر لغو شود، مقداری حقوق دریافت خواهند کرد. برای بیشتر خطوط هوایی ایالات متحده، تضمین حدود 75 ساعت در ماه است اما چندین خطوط هوایی هستند که تضمین‌های روزانه ارائه می‌دهند.

آیا حقوق خلبانان همچنان افزایش خواهد یافت؟

با ادامه کمبود خلبانان، به نظر می‌رسد که حقوق خلبانان همچنان افزایش خواهد یافت. در حالی که هیچ راه واقعی برای پیش‌بینی آینده وجود ندارد، گزارش اخیر بوئینگ نشان می‌دهد که کمبود خلبان برای سال‌های زیادی ادامه خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود که تعداد زیادی از خلبانان در دهه آینده بازنشسته شوند که احتمالاً کمبود خلبان را در کوتاه‌مدت بدتر خواهد کرد و به این معناست که حقوق خلبانان نیز احتمالاً افزایش خواهد یافت .

حقوق خلبانان برای سایر مشاغل خلبانی تجاری

مربی پرواز

بسیاری از خلبانان به عنوان مربی در یک مدرسه پرواز کار می‌کنند تا ساعات حداقل مورد نیاز FAA را کسب کنند، اما برخی از آنها این کار را چنان دوست دارند که تصمیم می‌گیرند به عنوان مربی پرواز حرفه‌ای شوند.

 یک مربی حرفه‌ای می‌تواند انتظار داشته باشد که حقوقی بین 40,000 تا 75,000 دلار در سال دریافت کند.

 بسیاری از مربیان به عنوان مربی ارشد پرواز در یک مدرسه پرواز مشغول به کار می‌شوند که در آنجا حقوق آنها می‌تواند حتی بیشتر شود.

جابجایی بار

از نظر پرداختی، حقوق خلبانان باری احتمالاً بیشترین رقابت را با خطوط هوایی تجاری دارند. ساختار پرداخت برای خلبانان باری بسیار مشابه به ساختار پرداخت خطوط هوایی اصلی است.

حقوق کاپیتان‌های خطوط هوایی باری

8 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

حقوق کمک خلبانان خلبانان خطوط هوایی باری

9 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

خلبان چارتر

خدمات چارتر پروازهای خصوصی به کسب‌وکارها یا افراد ارائه می‌دهند.

 یک خلبان چارتر باید نگرشی حرفه‌ای داشته باشد زیرا آنها نسبت به خلبانانی که برای خطوط هوایی پرواز می‌کنند، به طور مستقیم تری با مشتریان در تماس خواهند بود.

حقوق خلبانان چارتر به طور متوسط در ایالات متحده حدود 75,000 دلار است که بالاتر از اکثر مشاغل دیگر است که نیاز به افزایش ساعت پرواز دارند.

10 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

حقوق کاپیتان‌های هواپیماهای چارتر

در حالی که تعداد زیادی از خطوط هوایی چارتر کوچک در سراسر ایالات متحده وجود دارند، در اینجا چند نمونه از عملیات‌ بزرگتری که حقوق خود را به صورت عمومی اعلام کرده‌اند آورده شده است.

 این خطوط هوایی چارتر معمولاً با جت‌های بزرگ پرواز می‌کنند که به همین دلیل حقوق آنها شبیه به حقوق خلبانان خطوط هوایی است.

11 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

حقوق کمک خلبانان چارتر

12 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

خلبان شرکتی

حرفه‌ای به عنوان خلبان شرکتی از بسیاری جهات شبیه به حرفه خلبان خطوط هوایی است.

 این یک شغل بسیار رقابتی است، احتمالاً نیاز به تعداد زیادی ساعت پرواز خواهید داشت تا مورد توجه قرار گیرید و معمولاً هواپیماهای توربینی بزرگتری را هدایت می‌کنید.

 تفاوت‌ها البته شامل تعداد مسافران، نوع هواپیمایی که هدایت می‌کنید و مکانی که به آن پرواز می‌کنید، می‌شود. بسیاری ممکن است به دلیل برنامه و مکان‌های پروازی ثابت‌تر، حرفه خلبان شرکتی را جذاب‌تر از خلبان خطوط هوایی بدانند .

احتمالاً نیاز نخواهید داشت که مانند اوایل حرفه خلبانی خود در خطوط هوایی نقل مکان کنید.

حقوق یک خلبان شرکتی ممکن است از حدود 60,000 دلار در سال (به عنوان کمک خلبان) شروع شود، اما با کسب تجربه بیشتر و ماندن طولانی‌تر در یک شرکت، می‌تواند به 180,000 دلار یا بیشتر برسد.

13 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

خلبان نمایش هوایی

برای علاقه‌مندان به هیجان‌های شدید، خلبانی آکروباتیک می‌تواند یک حرفه سرگرم‌کننده باشد. خلبانان آکروباتیک یا خلبانان نمایش هوایی در نمایش‌های هوایی اجرا می‌کنند، با دیگر خلبانان آکروباتیک رقابت می‌کنند و خلبانان را در پروازهای آکروباتیک آموزش می‌دهند.

 حقوق خلبانان نمایش هوایی بسیار متغیر است، اما درآمد میانگین این شغل بین 50,000 تا 70,000 دلار به عنوان حقوق خلبان است. این یک حرفه بسیار سخت برای ورود است و باید به شدت به این کار علاقه‌مند باشید تا بتوانید موفق شوید.

راهنمای تور

اگر از گروه‌های کوچک لذت می‌برید و خود را فردی اجتماعی می‌دانید، شغل راهنمای تور می‌تواند برای شما مناسب باشد.

 این شغل به مکان وابسته است و می‌تواند از نظر ساعات کاری بسیار متغیر باشد.

 ممکن است در فصل‌های اوج کاری ساعات زیادی کار کنید و در فصل‌های خلوتی درآمد کمی داشته باشید، بنابراین این شغل برای همه مناسب نیست. درآمد متوسط حدود 52,000 دلار در سال است.

کشیدن بنر تبلیغاتی

مانند آموزش، بیشتر افرادی که بنرهای تبلیغاتی می‌کشند، از این شغل به عنوان راهی برای جمع‌آوری ساعت‌های پرواز استفاده می‌کنند.

 حقوق مشابه آموزش است و می‌تواند بین 20 تا 50 دلار در ساعت باشد.

سمپاشی هوایی

یکی از شغل‌های خلبانی تجاری منحصربه‌فرد و خاص در این فهرست، سمپاشی هوایی (که به عنوان “اپلیکاتور هوایی” یا “خلبان کشاورزی” نیز شناخته می‌شود) است. خلبانی که از هواپیما برای کمک به مراقبت‌های کشاورزی استفاده می‌کند.

 آنها ممکن است از هواپیما برای پاشیدن آفت‌کش‌ها، کودها یا حتی کاشت بذر استفاده کنند.

 این شغل نه تنها نیاز به آموزش هوانوردی (گواهینامه تجاری) دارد، بلکه نیاز به دانش کشاورزی نیز دارد.

 شما باید با انواع مختلف آفت‌کش‌ها و کودها آشنا باشید و با روش‌های کشاورزی آشنا شوید. اگر بتوانید این مانع علمی را پشت سر بگذارید، با شغلی که می‌تواند بیش از 100,000 دلار درآمد داشته باشد، پاداش خواهید گرفت.

نتیجه‌گیری: خلبانان هواپیمایی چقدر درآمد دارند

میزان درآمد یک خلبان در سال به میزان زمانی که می‌تواند پرواز کند، بستگی زیادی دارد.

 همان‌طور که در این مقاله توضیح داده‌ایم، با انتقال یک خلبان هواپیمایی از کمک خلبان به کاپیتان و از یک خط هوایی منطقه‌ای به یک خط هوایی اصلی، حقوق آنها همچنان افزایش می‌یابد.

 اگر می‌خواهید حقوق خلبانی هواپیمایی خود را به حداکثر برسانید، هدف شما باید تبدیل شدن به کاپیتان در یک خط هوایی اصلی باشد.

14 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

15 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

16 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

17 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

18 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

19 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

20 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

21 - حقوق خلبانان هواپیمایی – خلبانان چقدر درآمد دارند

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *