مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

اطلاعات هواشناسی برای خلبانان

اطلاعات هواشناسی برای خلبانان : به روز شدن

اطلاعات هواشناسی برای خلبانان – شرکت‌های هواپیمایی در تلاش هستند تا با ارائه انواع سرگرمی‌های درون پروازی مانند وای‌فای، مدیا و امکانات پخش، قلب مسافران را به دست آورند. در مقابل، پشت درب کابین خلبان، فناوری‌های چندرسانه‌ای، داده‌های لحظه‌ای و تکنولوژی‌های پیشرفته همچنان در حال به‌روز رسانی هستند.

اطلاعات هواشناسی برای خلبانان

بسیاری از خلبانان اطلاعات هواشناسی را بر روی نمودارهای کاغذی سیاه و سفید با پیش‌بینی‌های هواشناسی دریافت می‌کنند که ممکن است تا زمانی که هواپیما در آسمان است، غیرقابل اعتماد باشند. به‌خصوص برای پروازهای طولانی‌مدت، نمودارهای همدید و تصاویر ماهواره‌ای ارائه شده در مستندات پیش‌پروازی می‌توانند به‌راحتی قدیمی شوند. نتایج ممکن است از عملیات‌های ناکارآمد تا کاملاً خطرناک متغیر باشد.

سال گذشته 5.2 میلیون دقیقه تأخیر به دلیل آب و هوا به وجود آمد (در مقایسه با 2.9 میلیون دقیقه در سال 2013) و هواشناسی به عنوان یک عامل مؤثر در 26٪ از حوادث در سال 2017 شناسایی شد. سال‌هاست که کارشناسان خلبانی درخواست کرده‌اند که فناوری‌های موجود “مدرن” برای بهبود نحوه تبادل و نمایش اطلاعات هواشناسی به کار گرفته شوند – اما تاکنون نتیجه‌ای نداشته است. با این حال، به نظر می‌رسد که آخرین پیش‌بینی‌ها امیدوارکننده‌تر باشند: تغییر در راه است!

بسیاری از خلبانان همچنان اطلاعات هواشناسی را بر روی نمودارهای کاغذی سیاه و سفید با پیش‌بینی‌های هواشناسی دریافت می‌کنند که ممکن است تا زمانی که هواپیما در آسمان است، غیرقابل اعتماد باشند.”

یک مقاله استراتژی جدید EASA به نگرانی‌های خلبانان به‌صورت جامع پرداخته و ابتکارات قانونی را که می‌تواند در نهایت فناوری و داده‌های موجود را یکپارچه و به‌طور کامل بهره‌برداری کند، معرفی می‌کند.

جلسات توجیهی پیش‌پروازی و به‌روزرسانی‌های درون پروازی می‌توانند مفید باشند اگر داده‌های هواشناسی به‌صورت گرافیکی و بصری نمایش داده شوند و از طرح‌های رنگی مناسب استفاده شود. EASA همچنین توصیه می‌کند که اطلاعات هواشناسی با اطلاعات غیرهواشناسی مانند مسیر هواپیما ترکیب شود.

در عصر نمایشگرهای با وضوح بالا، تعاملی و کیف پروازی الکترونیکی (EFB)، ارائه بهتر داده‌های موجود می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و در دسترس است. EASA توسعه و یکپارچه‌سازی برنامه‌های جدید اطلاعات هواشناسی در پرواز را در EFB‌های موجود تشویق می‌کند.

1 12 - اطلاعات هواشناسی برای خلبانان : به روز شدن
یک مقاله استراتژی جدید EASA به نگرانی‌های خلبانان به‌صورت جامع پرداخته و ابتکارات قانونی را که می‌تواند در نهایت فناوری و داده‌های موجود را یکپارچه و به‌طور کامل بهره‌برداری کند، معرفی می‌کند .

یکی دیگر از فناوری‌های موجود – ارتباطات ماهواره‌ای IP که پوشش جهانی تقریباً کاملی دارند و بیشتر برای برنامه‌های سرگرمی در پرواز استفاده می‌شوند – می‌تواند در ترکیب این بهبودها مورد استفاده قرار گیرد. پهنای باند بیشتر می‌تواند انتقال اطلاعات ارزشمند هواشناسی به کابین خلبان را تسهیل کند. چنین اطلاعاتی نباید محدود به به‌روزرسانی داده‌های موجود باشد، بلکه می‌تواند انتقال اطلاعات هواشناسی دقیق‌تر را نیز امکان‌پذیر کند.

رادارهای هواشناسی مدرن و سایر تجهیزات هواشناسی به‌طور گسترده‌ای به عنوان ابزاری برای شناسایی و اجتناب از ساختار های نامطلوب آب و هوایی در مسیر پرواز موجود هستند.  EASA توصیه می‌کند که جدیدترین رادار هواشناسی (WXR) شامل عملکردهای هشداردهنده تلاطم و چینش باد در هواپیما نصب شود.

بسیاری از این فناوری‌های جدید نیاز به آموزش‌های لازم برای خلبانان دارند تا از آنها به طور بهینه استفاده کرده و آن را درک کنند. آموزش باید اطمینان حاصل کند که خلبانان از محدودیت‌های رادار آگاه هستند و قادر به تنظیم آن‌ها و تفسیر صحیح داده‌ها می‌باشند.

روی زمین، داده‌های جمع‌آوری شده توسط رادارهای هواشناسی موجود در هواپیما می‌توانند بسیار مفید باشند تا اطلاعات رادارهای هواشناسی زمینی را بهبود بخشند. این می‌تواند یک نمای کلی جامع‌تر از آب و هوای نامطلوب در طول مسیر فراهم کند. با افزوده شدن یک پورتال هواشناسی برای اروپا – یک نقطه دسترسی واحد به اطلاعات هواشناسی – خلبانان، مدیران شبکه و کنترل‌کنندگان به ابزارهای مفیدی برای عملیات ایمن و کارآمد در شرایط نامساعد هوا مجهز می‌شوند.

در عصر نمایشگرهای با وضوح بالا، تعاملی و کیف پروازی الکترونیکی (EFB)، ارائه بهتر داده‌های موجود هواشناسی در دسترس است!”

پیشنهادات ارائه شده توسط EASA مثبت هستند و تا حد زیادی بازتاب توصیه‌های ECA می‌باشند. نشست هواشناسی هفته گذشته که توسط EUROCONTROL برگزار شد، خبر خوبی بود.

هدف مدیر شبکه با جمع‌آوری ارائه‌دهندگان خدمات ناوبری هوایی (ANSPs)، فرودگاه‌ها، خطوط هوایی و کاربران نهایی، ایجاد مقاومت در برابر رویدادهای آب و هوایی در سطح شبکه به‌عنوان یک بخش روتین از برنامه‌ریزی عملیاتی و تجاری بود.

ECA  در این مناسبت نظر خود را اضافه کرده و امیدوار است که مجموعه‌ای از روش‌های موثر برای بهبود مدیریت هواشناسی به عنوان یک نتیجه ملموس صادر شده و در کوتاه‌مدت و میان‌مدت اجرا شود.

توصیه‌ها برای بهبود تبادل اطلاعات هواشناسی، نمایش مناسب داده‌ها و یکپارچه‌سازی آن‌ها در زنجیره تصمیم‌گیری و همچنین پیشنهادات برای افزایش رویکرد همکاری در سراسر شبکه اروپایی یک توسعه مورد استقبال – هرچند با تأخیر – است. با تلاش‌های مشترک، ذی‌نفعان هوانوردی می‌توانند سرانجام “مه” را از روی نمودارهای هواشناسی سیاه و سفید بردارند.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *