مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

زنان می‌توانند خلبان شوند؟

آیا زنان می‌توانند خلبان شوند؟ چرا زنان باید به دنبال شغل خلبانی بروند؟

زنان می‌توانند خلبان شوند؟ چرا زنان باید به دنبال شغل خلبانی بروند؟

توسط ناتاشا روتارو، ۱۲ مه ۲۰۲۲ | آموزش هلیکوپتر | آموزش هواپیما

    پاسخ سریع: بله، زنان می‌توانند خلبان شوند و از سال ۱۹۰۸ تاکنون در حال پرواز با هواپیماهای موتوری بوده‌اند. با این حال، قبل از سال ۱۹۷۰، اکثر زنان به نقش‌های پشتیبانی یا هوانوردی خصوصی محدود بودند.

زنان می‌توانند خلبان شوند؟

در سال ۱۹۷۳، ارتش ایالات متحده برنامه‌ای را برای زنان خلبان آغاز کرد، و پس از آن برنامه آزمایشی نیروی هوایی برای زنان خلبان در سال ۱۹۷۶ آغاز شد. در همان سال، آکادمی‌های نظامی برای اولین بار شروع به پذیرش دانشجویان زن کردند. در سال ۱۹۷۶، امیلی هاول وارنر اولین زن خلبان یک شرکت هواپیمایی مسافربری بزرگ آمریکایی شد.

    اگر خودتان در حال فکر کردن به این سوال هستید که “آیا یک زن می‌تواند خلبان شود؟”، من فهرستی از دلایل اینکه چرا زنان باید به دنبال شغل خلبانی بروند و تمام کلیشه‌ها را در این مورد بشکنند، گردآوری کرده‌ام.

    این وبلاگ شامل فهرستی از دلایل است که چرا زنان باید به دنبال شغل خلبانی بروند. صرف نظر از اینکه شما در حال تغییر شغل هستید یا همیشه به هوانوردی علاقه داشته‌اید، این دلایل به شما نشان می‌دهند که چرا زنان بیشتری باید خلبان شوند.

   برای اینکه ایده خوبی از تکامل خلبانان زن داشته باشید، چند خلبان زن تاریخی را به اشتراک می‌گذارم. این به شما ایده می‌دهد که تاریخچه هوانوردی زنان از کجا شروع شده است و چه موانعی مانع از ورود زنان بیشتر به دنیای هوانوردی شده است. سپس در مورد ۸ دلیل صحبت خواهم کرد که چرا زنان باید به دنبال شغل حرفه‌ای خلبانی خود بروند، از آمار تقاضای خلبان تا لذت شخصی.

    آیا زنان می‌توانند خلبان شوند؟

   بلانچ اسکات اولین زنی بود که در سال ۱۹۱۰ پرواز کرد، زمانی که هواپیمایی که اجازه تاکسی داشت، بلند شد.

   رایموند دو لاروش خلبانی فرانسوی بود که در سال ۱۹۱۰ به اولین خلبان زن فرانسه تبدیل شد.

   هریت کوییمبی نیز در سال ۱۹۱۱ به اولین خلبان زن دارای مجوز آمریکا تبدیل شد.

    آن ماری یانسن در سال ۱۹۹۷ اولین خلبان زن جنگنده شد.

    الزه هاوک در مه ۱۹۱۴ اولین زن سوئیسی بود که گواهینامه خلبانی گرفت.

    اینها نام‌های چند خلبان زن هستند که در تاریخ هوانوردی زنان اثرگذار بوده‌اند. با گذشت زمان، زنان بیشتری به خلبانان حرفه‌ای تبدیل شده‌اند و به تعداد فزاینده زنان در هوانوردی پیوسته‌اند.

    از سال ۱۹۰۷، زنان در حال پرواز با هواپیماهای موتوری بوده‌اند، اما اکثر آنها قبل از سال ۱۹۷۰ به کار در مشاغل بخش خصوصی محدود بودند. برای مدت طولانی، یک خلبان مرد با محدودیت‌ها و تبعیض کمتری نسبت به همتایان زن خود مواجه بود.

    زنانى که بر این موانع غلبه کردند و در صنایع مختلف هوافضا به موفقیت رسیدند، الگو شده‌اند و به نسل‌های جوان‌تر زنان کمک کرده‌اند تا به پیشرفت شغلی خود ادامه دهند.

    هشت دلیل برای پیگیری حرفه خلبانی توسط زنان

    تقاضا برای خلبان زن

     در سال ۱۹۶۰، تنها ۳.۶ درصد از کل خلبانان جهان را زنان تشکیل می‌دادند. امروزه، این درصد به حدود ۹ درصد رسیده است. اگرچه این افزایش بهبودی محسوب می‌شود، اما سرعت آن کافی نیست.

    از نظر تاریخی، حرفه‌های مرتبط با هواپیمایی به عنوان مشاغلی ضروری برای مردان تلقی می‌شدند، به همین دلیل تعداد خلبانان زن در مقایسه با مردان بسیار کم است. دلیل این باور این است که صنعت هواپیمایی فاقد تنوع جنسیتی بود و زنان را به سمت موقعیت‌های خارج از کابین خلبان سوق می‌داد.

    امروزه، این دیدگاه‌ها به شدت تغییر کرده است و شرکت‌های بیشتری به دنبال افزودن زنان به خدمه پروازی خود هستند. اپراتورهای بیشتری با آوردن خلبانان تجاری زن و دور شدن از ایده اینکه زنان فقط می‌توانند مهماندار باشند، از برابری جنسیتی حمایت می‌کنند.

    مالوری واگنر، مدیر پذیرش و توسعه کسب‌وکار هلیکوپتر، در مورد تجربه خود در مواجهه با تقاضای امروز برای خلبان بیشتر صحبت می‌کند: “تیم ما در نمایشگاه هلی اکسپو ۲۰۱۸ شرکت کرد و متوجه شدیم که در حال حاضر مشاغل زیادی برای خلبانان هلیکوپتر وجود دارد. اگر به فکر تبدیل شدن به یک خلبان هلیکوپتر هستید، زمان آن رسیده است و مشاغل در انتظار شما هستند.”

    شرکت‌های بیشتری به دنبال زنان برای پر کردن پست‌های مدیریتی، آموزش پرواز، کنترل ترافیک هوایی و خلبان تجاری هستند.

4 1 scaled - آیا زنان می‌توانند خلبان شوند؟ چرا زنان باید به دنبال شغل خلبانی بروند؟

     پر کردن شکاف کمبود خلبان

    هر ساله تقاضا برای خلبان در حال افزایش است و به ویژه صنعت هواپیمایی این فشار را احساس می‌کند. تعداد خلبانان جدید با تقاضای پیش‌بینی شده همخوانی ندارد.

    با نگاهی به نسبت خلبانان مرد به زن، تفاوت بسیار زیادی وجود دارد. این صنعت سال‌هاست که برای رسیدگی به کمبود خلبان تلاش می‌کند، اما بیشتر این موقعیت‌های خلبانی توسط خلبانان مرد پر شده است.

    اینجاست که زنان وارد عمل می‌شوند. همانطور که می‌بینیم، تقاضا برای زنان در بخش هواپیمایی و همچنین   تقاضا برای خلبان به طور کلی وجود دارد. این صنعت به زنان بیشتری نیاز دارد تا حرفه خلبانی خود را دنبال کنند و کنترل را در دست بگیرند.

    تنها خطوط هوایی تحت تأثیر کمبود خلبان نبوده‌اند. از سال ۲۰۱۸ کمبود خلبان در صنعت هلیکوپتر نیز وجود داشته است. اخیراً این کمبود بدتر شده است.

    دنبال کردن یک حرفه پروازی می‌تواند شما را به سمت امنیت شغلی سوق دهد. بسیاری از موقعیت‌ها وجود دارند که اکنون و در سال‌های آینده نیاز به پر شدن دارند و فقط منتظرند زنان این گام را در صنعت هواپیمایی بردارند.

    فرصت شغلی

    همانطور که گفتم، امنیت شغلی یکی از دلایل اصلی برای تبدیل شدن به یک خلبان است. در حالی که خلبانان خطوط هوایی تجاری اولین چیزی هستند که با شنیدن کلمه خلبان به ذهن می‌آیند، فرصت‌های شغلی متنوع بی‌نهایتی در بخش‌های مختلف صنعت وجود دارد که یک خلبان می‌تواند دنبال کند.

     اگر به دنبال تبدیل شدن به یک خلبان هواپیما هستید، برخی از مشاغل ممکن شامل خلبان باربری، خلبان چارتر، خلبان آزمایشی، خلبان کشاورزی و حتی خلبان آتش‌نشانی می‌شود. تا زمانی که حداقل ساعات مورد نیاز برای این موقعیت‌ها را کسب کنید، امکانات شما بی‌پایان است.

    از سوی دیگر، اگر بیشتر به پرواز با هلیکوپتر علاقه دارید، لیست مشاغل به همان اندازه طولانی است. برخی از مشاغل موجود شامل خلبان تورگردانی، خلبان اورژانس پزشکی، خلبان عمومی، خلبان آتش‌نشانی و خلبان جستجو و نجات می‌شود.

    صلاحیت اکثر مشاغل خلبانی داشتن گواهینامه پزشکی، گواهینامه خلبانی تجاری و رسیدن به تعداد مشخصی ساعت پرواز بر اساس نوع شغل است.

    مثل مشاغل فنی، این حوزه سال‌ها بسیار مردانه بود و زنان زیادی به ورود به دنیای هوانوردی فکر نمی‌کردند. در چند سال گذشته، زنان بیشتری به مشاغل فنی پیوسته‌اند و فرصت‌های شغلی بزرگ در این زمینه‌ها را تشخیص داده‌اند. به همین ترتیب، زنان بیشتری به صنعت هوانوردی می‌پیوندند و خود را برای دنیای جدیدی از فرصت‌های شغلی باز می‌کنند.

4 2 - آیا زنان می‌توانند خلبان شوند؟ چرا زنان باید به دنبال شغل خلبانی بروند؟

     انعطاف‌پذیری

    اگر به دنبال انعطاف‌پذیری بیشتر بین کار و زندگی شخصی خود هستید، هوانوردی در لیستی از مشاغلی قرار می‌گیرد که این تعادل را ارائه می‌دهند. بودن یک خلبان با یک برنامه زمانی انعطاف‌پذیر همراه است تا یک برنامه روزانه ثابت.

    تعادل بین کار و وقت آزاد با انواع مختلف مشاغلی که در صنعت هوانوردی پیدا می‌کنید همراه است. با این حال، اگر می‌خواهید از یک کار معمولی ۹ تا ۵ با ۵ روز کار در هفته اجتناب کنید، دنبال کردن حرفه خلبانی با این معیار مطابقت دارد.

    بودن یک زن خلبان با برنامه کاری انعطاف‌پذیر می‌تواند از جهات مختلف مفید باشد. اگر خانواده دارید یا قصد بچه‌دار شدن دارید، داشتن برنامه کاری انعطاف‌پذیر به شما زمان بیشتری برای گذراندن با آن‌ها می‌دهد.

     اگر جنبه برنامه زمانی انعطاف‌پذیر را دوست دارید، اما رفتن به یک خط هوایی بزرگ هدف شما نیست، به یاد داشته باشید که هوانوردی پر از مشاغل متنوع برای هر دو خلبان هواپیما و هلیکوپتر است.

    خلبانان هلیکوپتر با انواع مختلف مشاغل انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. اورژانس پزشکی، تورها و جستجو و نجات برای زنان خلبان در حرفه آن‌ها امکان‌پذیر است.

    گرفتن گواهینامه خلبانی تجاری به شما یک برنامه روزانه انعطاف‌پذیر کلی می‌دهد، اما بسته به نوع شغلی که دنبال می‌کنید، بسیار انعطاف‌پذیر است.

     جوامع پذیرای زنان در هوانوردی

    گروه‌های اجتماعی زنان برای خلبانان زن حرفه‌ای روز به روز در حال رشد هستند.

    برای اینکه زنان بیشتری احساس پذیرش کنند، سازمان زنان در هوانوردی بین‌المللی تمرکز خود را بر ارائه منابع سالانه برای زنان در هر نوع زمینه هوانوردی قرار می‌دهد. این سازمان غیرانتفاعی در سال ۱۹۹۴ برای خدمت‌رسانی به زنان در هوانوردی و کمک به آن‌ها برای داشتن تجربه بهتر در این زمینه تأسیس شد.

    زنان علاقه‌مند به تبدیل شدن به یک خلبان حرفه‌ای هلیکوپتر فرصت تبدیل شدن به یک Whirly Girl را دارند. این گروه بین‌المللی زنان خلبان هلیکوپتر بر مشاوره هلیکوپتر و برگزاری رویدادهای اشتراک‌گذاری برای تشویق شبکه‌سازی بین زنان خلبان تمرکز دارد.

    هر دو سازمان غیرانتفاعی برای آگاهی‌بخشی در مورد تعداد فزاینده زنان خلبان و ایجاد یک جامعه شگفت‌انگیز از ابتدای آموزش پرواز تا دوران حرفه ای خلبانی یک زن ایجاد شده‌اند.

     گروه‌های بسیار دیگری به صورت آنلاین و در داخل خود مدارس پرواز وجود دارند. در آکادمی هوایی هیلزبورو، ما شاهد افزایش تعداد زنان خلبان هستیم که سفر آموزش پروازی خود را آغاز می‌کنند یا به کارکنان ما می‌پیوندند. اینها راه‌های خوبی برای شروع حرفه خلبانی شما با صدها نفر دیگر است که علاقه مشابهی به هوانوردی دارند و درگیر یک جامعه حمایتی می‌شوند.

4 3 - آیا زنان می‌توانند خلبان شوند؟ چرا زنان باید به دنبال شغل خلبانی بروند؟

     فرصت های مالی و مسافرتی برای خلبانان زن

     حمایت مالی

    همه می دانیم که تحصیل در رشته هوانوردی به دلیل هزینه بالای آموزش پرواز با هواپیما، گران است. بنابراین مهم است که گزینه های تأمین مالی برای دانشجویان وجود داشته باشد تا بتوانند روی آموزش خود تمرکز کنند.

    در حال حاضر، بورسیه های تحصیلی زیادی برای زنانی که به دنبال حرفه خلبانی هستند و همچنین برای کسانی که در حال آموزش هستند، ارائه می شود. برخی از گروه ها مانند انجمن بین المللی زنان در هوانوردی (WAI)  بورسیه های تحصیلی خاص خود را دارند تا از نظر مالی به زنان در طول دوره آموزش خلبانی کمک کنند.

     این بورسیه ها به طور خاص برای خلبانان زن تأمین می شوند تا آن ها را تشویق کنند و به تعداد بیشتری از زنان کمک کنند تا دوره خلبانی خود را پشت سر بگذارند و وارد دنیای شگفت انگیز هوانوردی شوند.

     همچنین می توانید بورسیه های تحصیلی بیشتری را که از خلبانان زن حمایت می کنند، در وب سایت بورسیه های تحصیلی هوانوردی از سازمان هواپیمایی فدرال پیدا کنید.

      فرصت های سفر

     اگر همیشه رویای سفر در سر داشته اید، تبدیل شدن به یک خلبان حرفه ای، هر دو رویای سفر و پرواز شما را با هم ترکیب خواهد کرد. به عنوان یک خلبان، در معرض فرصت های سفر بی پایان قرار خواهید گرفت.

     بسیاری از شرکت های هواپیمایی در صورت نیاز به اقامت شبانه، برای خلبانان خود پس از رسیدن به مقصد، اقامت در هتل را فراهم می کنند. با توجه به پرواز بعدی شما، این امر به خلبانان آزادی کاوش در مقصد فعلی را می دهد.

     این کار هزینه سفر، از بلیط هواپیما تا اقامت در هتل را کاهش می دهد. با حذف این دو عامل، هزینه سفر به طور چشمگیری کاهش می یابد و در عوض، اساسا برای سفر حقوق دریافت می کنید! دیگر از این بهتر نمی شود.

    البته این به این معنی نیست که فقط در حین شیفت کاری می توانید سفر کنید. مزیت دیگر خلبان حرفه ای هواپیمایی، تخفیف بلیط هواپیما است. بسته به مقصد و ایرلاینی که با آن پرواز می کنید، اغلب می توانید در هزینه ها بسیار صرفه جویی کنید.

     این همچنین فرصتی برای تجربه فرهنگ های مختلف را برای شما فراهم می کند. خلبان بودن شما را با افراد زیادی از سراسر جهان آشنا می کند. داشتن روزهای تعطیل بین پروازها در مکان دیگر، به شما امکان می دهد تا با مردم و فرهنگ مقصد فعلی خود آشنا شوید.

4 4 - آیا زنان می‌توانند خلبان شوند؟ چرا زنان باید به دنبال شغل خلبانی بروند؟

     محیط کاری منحصر به فرد

     مهم نیست از کجا پرواز می کنید، دنیا را از یک دیدگاه منحصر به فرد خواهید دید.

     برخلاف مشاغل دیگر که ممکن است شما را به یک ساختمان یا دفتر خاص محدود کند، شما یک دفتر در ابرها با منظره ای دائما در حال تغییر خواهید داشت.

     هنگامی که از مدیر جذب استعداد ما، اشلی سوزا، پرسیده شد که چرا گواهینامه خلبانی خود را گرفته است، او به عنوان دلیل اصلی به عشق خود به پرواز اشاره کرد: “من برای رنگین کمان ها، غروب ها، طلوع های خورشید – برای آزادی و ماجراجویی پرواز می کنم.”

     خواه به صنعت هواپیمایی بپیوندید یا خلبان اورژانس هوایی شوید، اغلب فرصت پرواز به مکان جدیدی را خواهید داشت.

4 5 scaled - آیا زنان می‌توانند خلبان شوند؟ چرا زنان باید به دنبال شغل خلبانی بروند؟

     علاقه‌مند به یادگیری خلبانی هستید؟

    در آکادمی هوایی هیلزبورو از تمام زنان دنیا استقبال می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا با آموزش، تعداد خلبانان زن را افزایش دهیم و به دنیای زنان در هوانوردی بپیوندیم. رسالت ما به عنوان یک آموزشگاه پرواز، تبدیل رویای پرواز شما به یک حرفه پربار است.

     ما دوره‌های حرفه‌ای خلبانی را از خلبان شخصی تا خلبان آموزشی تایید شده ارائه می‌دهیم. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش پرواز هستید، می‌توانید برای شرکت در وبینار هواپیما [کلیک کنید](لینک وبینار هواپیما) یا برای شرکت در وبینار هلیکوپتر [کلیک کنید](لینک وبینار هلیکوپتر).

     در صورت داشتن هر گونه سوال یا تمایل به برقراری ارتباط با تیم پذیرش ما، می‌توانید با شماره تلفن 1.503.726.3000  یا ایمیل info@flyhaa.com تماس بگیرید.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *